Podsumowanie pracy terapii pedagogicznej




Kwalifikacja na zajęcia odbywa się w ciągu całego roku szkolnego, w momencie dostarczenia przez rodzica opinii z Poradni, bądź dostrzeżenia problemu przez nauczyciela przedmiotu czy wychowawcę .Podsumowanie pracy dydaktyczno - wychowawczo - opiekuńczej za I półrocze roku szkolnego 2015/2016 GRUPA „Bolka i Lolka" Grupa liczy 25 osób (18 dziewczynek i 7 chłopców, a pod względem wieku 7 - 4-latków, 18 - 5-latków).. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne z … prowadzone były w formie indywidualnej w wymiarze 1 godziny tygodniowo.Terapia pedagogiczna trwa 10 miesięcy; Zajęcia terapii pedagogicznej trwają 60 minut( czasem podzielonych na 2 razy po 30 minut) i odbywają się w sali nr 12; Zajęcia odbywają się codziennie ( w godzinach: 7.30-8.00, 12.20-12.50, 13.20-14.20)-w grupach; W terapii uczestniczy 15 uczniów.Dział: Terapia pedagogiczna Sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Pedagog szkolny W bieżącym roku szkolnym 2016-2017 zajęcia korekcyjno -kompensacyjne prowadzone były dla 26 uczniów klas 0-VI, z podziałem na grupy wiekowe.Zajęcia z pedagogiem - terapia pedagogiczna zorganizowane były w okresie .. do 27.06.2014rW pracy indywidualnej z uczniami stosuje się szereg ćwiczeń i zabaw pomagających radzić sobie ze stresem, a także zwiększających i wzmacniających samoocenę.. Rok szkolny 2009/2010 ..

Wszyscy uczniowie wymagający terapii, bądź wsparcia są nią objęci.

Rodzice poświęcali mu dużo uwagi, choć nie zawsze tak było.. Na bieżąco były one modyfikowane i dostosowywane do możliwości dziecka, efektywności metod oraz czasu poświęcanego przez dziecko na ćwiczenia w domu.W związku w wymogiem przedstawienia radzie pedagogicznej - nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym - ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola, dyrektor dokonuje m.in. analizy działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, rodzicom i nauczycielom i powinien dokonać oceny .Karta pracy do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych "Ćwiczenia percepcji i pamięci wzrokowej" Zajęcia terapii behawioralnej z uczniami posiadającymi orzeczenie do kształcenia specjalnego Ćwiczenia koncentracji uwagi, percepcji wzrokowej, motoryki małej; Korygowanie ustawienia łopatek, wzmacnianie mięśni pleców.szukujemy nowych oddziaływań, bardziej skutecznych w pracy z dziećmi.. Terapia pedagogiczna to proces długotrwałych oddziaływań, szereg całościowych działań o charakterze pedagogicznym, nastawionych na pomoc dziecku, niwelowanie trudności, przyczyn i objawów niepowodzeń szkolnych, nastawionych na eliminowanie ujemnych konsekwencji, podwyższanie samooceny i motywacji do dalszego działania, do obowiązków szkolnych.Sprawozdanie z zajęć korekcyjno-kompensacyjnych prowadzonych z … nr orzeczenia … rok szkolny 2019/2020 ..

... utrudniać prowadzenie systematycznej i efektywnej pracy pedagogicznej.

Niemniej, ta wydaje się być konieczna.Sprawozdanie z zajęć rewalidacyjnych - I semestr 2016/2017 - Ewa Kołakowska W I semestrze r. szk.. Zajęcia terapii pedagogicznej trwają 45 minut i odbywają się w gabinecie pedagoga szkolnego ( sala nr 6).Terapia pedagogiczna w klasie PdP I-II.. Pomocną w realizacji tego celu jest terapia pedagogiczna M. Montessori.Wówczas podjęłam się tej niełatwej pracy.. Przedmiotem oddziaływania terapeutycznego jest dziecko oraz jego środowisko.. W celu poszukiwania optymalnych rozwiązań dla pracy indywidualnej z dzieckiem oSprawozdanie z pracy zdalnej - a po co to komu?. Ocenie może podlegać wiele zmiennych; może być to także dokonywane za pomocą różnorakich narzędzi czy metod, dlatego wskaźniki mogą być różne.9.1.. 1 - 4 godziny, - w p.. Ze względu na chorobę dziewczynki zajęcia odbywały się indywidualnie w jej domu.. Terapia pedagogiczna w opiniach praktyków 9.2.. Jego warunki domowe były dobre.. Wymiar godzinowy pracy praktykanta przeznaczonych na realizację zadań zawartych w programie praktyk - w p.. Wszystkie wnioski sformułowane zostały w oparciu o badania własne..

To jest bardziej niż pewne, że dokumentacji w naszej pracy nie brak.

Dziś postaram się Was zachęcić do podejmowania innowacyjnych działań i pokazać, jak w miarę szybko i „bezboleśnie" można przejść przez całą .Nie ma jednolitych, zunifikowanych sposobów oceny efektywności działań podejmowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej.. Terapia pedagogiczna w poglądach studentów - uzasadnienie wyboru 9.3.. Pracowałam na podstawie Indywidualnych Programów opracowanych na podstawie Orzeczenia PPP w Braniewie o potrzebie kształcenia specjalnego.W.…IV.. Nasza szkoła, za priorytet swojej działalności przyjęła jak najlepsze przygotowanie uczniów klas młodszych do działania, do praktycznego poznawania świata, co ułatwi im dalszą naukę.. Tradycyjne i współczesne rozumienie terapii pedagogicznej - pytania i odpowiedzi Podsumowanie i uwagi praktyczne Zakończenie - dyskusja nad przyszłością terapii pedagogicznejPodsumowanie terapii logopedycznej 2015/2016.. oraz z .. z kl. V w wymiarze2 godz./tyg.. Omówiony został także aspekt specjalnych potrzeb edukacyjnych.TERAPIA PEDAGOGICZNA KLASA - I i II KLASA - III PROWADZĄCA - Zajęcia z terapii pedagogicznej prowadzone były w dwóch grupach.. Podsumowanie praktyk - konsultacja z opiekunem i dyrektorem placówki..

Wcale się nie cieszę, że w pedagogicznej rzeczywistości zjawił się nowy dokument.

z kl. VI w wymiarze 1 godz./ tyg.. Przekazanie wniosków z konfrontacji wiedzy teoretycznej z praktyką.. Czworo dzieci uczęszcza do przedszkola pierwszy rok.Frekwencja za I półrocze wynosi .Grupa jest bardzo żywa, wesoła, ruchliwa oraz głośna.…Terapia pedagogiczna to specjalistyczna pomoc dziecku w pokonywaniu zaburzeń rozwojowych, trudności w nauce oraz zachowaniu.. Od października do grudnia 2012 roku zrealizowanych zostanie 12 godzin zajęć terapii pedagogicznej, zaś od stycznia do czerwca 2013 roku - 18 godzin.. Jest też kilka pewnych zasad, które stosuje się w terapii pedagogicznej.Podsumowanie stopnia opanowania przez dzieci treści podstawy programowej wychowania przedszkolnego; Sprawozdanie z działań podjętych przez nauczycieli w celu realizacji treści podstawy programowej; Sprawozdanie z pracy wychowawczo-opiekuńczo-dydaktycznej w roku szkolnym 2015/2016; Sprawozdanie z realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnychPolska szkoła potrzebuje innowatorów - nauczycieli z pasją, partnerów w relacjach, mentorów zachęcających i wspomagających uczniów w rozwoju, autentycznych autorytetów, którzy czują, że mogą być prekursorami zmian.. Orzeczenie z Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej określało rozwój chłopca na poziomie dziecka 5-letniego.. Można przyjąć, że efekty edukacyjne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim nie zależą wyłącznie od jego ogólnego poziomu intelektualnego, ale także od zainteresowań, motywacji, jak również .terapii pedagogicznej.. W ramach zajęć z terapii pedagogicznej w roku szkolnym 2009/2010 prowadzono działania mające na celu: 1.Usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej,Jeśli ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej stwarza Wam trudność, poniżej znajdziecie inspirację do stworzenia takiego dokumentu.. Liczba uczestników - 5.. Chłopiec miał wówczas 10 lat.. W pierwszym semestrze odbywały się w czwartki i piątki .. Zespół ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej wspólnie z wychowawcami klas, polonistami i rodzicami na bieżąco dokonuje analizy opinii wydawanych uczniom przez PPP i pilnuje .SPRAWOZDANIE Z PRACY LOGOPEDY SZKOLNEGO, ZAJĘĆ KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNYCH W GIMNAZJUM I SEMESTR 2013/2014 Na terenie szkoły prowadzone są zajęcia logopedyczne i zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.. Specjalistyczne słownictwo i sformułowania z pewnością wykorzystacie podczas pracy w Zespole.Podsumowanie programu po roku.. Kolejny punkt dotyczy organizacji terapii pedagogicznej z uwzględnieniem zasad jej przeprowadzania.. W tym czasie zrealizowano 16 godzin, na które uczęszczało 4 uczniów w tym 3 chłopców i 1 dziewczynka.. Terapia pedagogiczna jest całokształtem oddziaływań pedagogicznych, stosowana u dzieci z różnorakimi trudnościami w uczeniu się.. Jest on przeznaczony dla dzieci z trudnościami w zakresie sprawności grafomotorycznej, percepcji wzrokowej i słuchowej, zaburzeniami koncentracji uwagi, pamięci, które utrudniają im nabywanie umiejętności i wiedzy.. 2 - 20 godzin pracy praktykanta,Pomoc psychologiczno - pedagogiczna w szkole funkcjonuje prawidłowo.. Ma swoje wyznaczone cele do, których dąży się poprzez stosowanie odpowiednich metod, ukierunkowanych na jednostkę.. Zajęcia miały charakterPodsumowanie.. Łącznie: 30 godzin..



Komentarze

Brak komentarzy.